۱۳۹۳ مهر ۱۷, پنجشنبه

حمایت از مردم کوبانی ابعادی جهانی پیدا کرده است




 تجمعات و تظاهراتها از روپا و آمریکا تا ترکیه و عراق و ایران و... را در بر گرفته است.
همه شهرهای کردستان ترکیه و بسیاری از شهرهای اصلی این کشور میدان تظاهرات و تجمع و درگیری با نیروهای نظامی ترکیه شده است. در این درگیریها تا کنون ٢١ نفر جان باخته و صدها نفر زخمی شده و هزاران نفر بازداشت شده اند. در دهها شهر اروپا و آمریکا تجمع مردم در حمایت از کوبانی به تیتر رسانه های خبری تبدیل شده است.
بسیاری از شهرهای ایران بویژه شهرهای غرب کشور همراه جهانیان به خیابان آمدند. از سه روز گذشته این اعتراضات گسترده تر و همه گیر تر شده است.

تهران: طبق اخباری که سازمان جوانان کمونیست منتشر کرده است امروز مردم و جوانان تهران در حمایت از مردم کوبانی باز هم به خیابان رفتند. شعارها و پرچم حمایت از مردم کوبانی و علیه جریان تروریستی داعش رساتر و پر قدرتر از دیروز بود. مردم با محکوم کردن سیاستهای ترکیه و شعار مرگ بر اردوغان حمایت خود را از کوبانی اعلام کردند.

سنندج: بنا به خبری که از سنندج به کمیته کردستان حزب رسیده است از اوایل صبح امروز پنجشنبه 17 مهر ماه نیروهای جمهوری اسلامی تلاش کردند با ایجاد فضای امنیتی مانع تجمع مردم برای حمایت از مردم کوبانی و برگذاری مراسم در حمایت از کودکان کوبانی شوند. رژیم با تمام توان توسط نیروهای اطلاعاتی اش میدان اقبال را در محاصره خود قرار داده بود .اما فضای رعب و وحشت و شایعه پراکنی از سوی عوامل رژیم مبنی بر عدم برگذاری مراسم با بیتفاوتی مردم روبرو شد.  ابتدا جمعیت بتدریج خود را به خیابان حسن آباد رسانده و از آنجا به سوی میدان آزادی حرکت کردند. این در حالی بود که محوطه میدان آزادی بشدت نظامی بود. از ساعت 4 بعد ازظهر مردم و جوانان که خود را به اطراف میدان آزادی رسانده بودند در ساعت 5 مردم حاضر شده و با ورود به میدان، با در دست داشتن شعارهایی "مرگ بر داعش"، "کودکان کوبانی تنها نیستند" دست به اعتراض زدند.
جوانان حاضر در محل پلاکاردها را در مکانهای مرتفع اطراف میدان نصب کردند. مامورین اطلاعات چند بار تلاش کردند که با مردم درگیر شوند اما مردم پاسخ درخور به آنها دادند. تجمع صدها نفر امروز مردم سنندج بعد از 40 دقیقه بپایان رسید. خالد حسینی در این تجمع سخنرانی کرد و با شعارهای مرگ بر سرمایه از جانب مردم همراهی شد.
در پایان تظاهرات حاضرین در محل اطلاع رسانی کردند که در ادامه حمایت از مردم کوبانی و علیه داعش، فردا جمعه ساعت یک بعداظهر در مقابل مسجد جامع تجمع خواهند کرد و از آنجا بسوی میدان اقبال حرکت میکنند.

سقز: در سقزتجمع مردم در حمایت از مردم کوبانی راس ساعت 3 در پارک شهر مولوی برگذار شد و صدهها نفر در این تجمع شرکت کردند.

پاوه: در پاوه مردم با در دست داشتن شعارهای "کوبانی تنها نیست" "مرگ بر داعش"، تجمع خود را آغاز کردند. حضور زنان در این حرکت اعتراضی بسیار برجسته بود.
کرمانشا: در شهر کرمانشا صدها نفر در حمایت از مردم کوبانی مانند دیگر شهرها به میدان آمدند و با شعار علیه داعش حمایت خود را از مردم کوبانی اعلام کردند.  

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به مردم مبارز تهران، سنندج، سقز، پاوه و دیگر شهرهای ایران درود می فرستد و از همگان می خواهد تظاهرات و تجمعات خود را در صف گسترده تر و متحدانه ای در حمایت از مردم کوبانی و علیه جریان ترویست اسلامی داعش ادامه دهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
17 مهر 93
9 اکتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر