۱۳۹۳ مهر ۲۱, دوشنبه

ده نفر در سنندج بازداشت شدند



طبق گزارشی که به کمیته کردستان حزب رسیده است روز دوشنبه ٢١ مهر در سنندج ده نفر از جوانان سنندج که قصد تجمع اعتراضی در حمایت از مردم کوبانی داشتند بوسیله نیروهای انتظامی دستگیر شدند. بر اساس گزارش رسیده امروز اکثر میادین و خیابانهای اصلی شهر سنندج نظامی شده بود و نیروهای انتظامی به تعداد بیشتری مستقر شده بودند.راس ساعت ١٧ در ابتدای خیابان وکیل به تعدادی از جوانان حمله شد و ده نفر از آنها بازداشت شدند. امروز ميدان اقبال، ابتداي خيابان وكيل، حسن آباد، صفري، ژاندارمري و ششم بهمن توسط نيروي انتظامي و لباس شخصي قرق شده بود.

نیروهای سرکوبگر رژیم به هر تجمع چند نفره گیر میدادند و از آنها میخواستند که پراکنده شوند.
سنندج که در چند روز گذشته میدان اعتراض و تجمع آزادیخواهان و حامیان مردم کوبانی علیه داعش شده بود، داعشهای حاکم بر ایران را به وحشت انداخته است. زیرا متوجه شدند که مردم کردستان به هر دلیلی اگر امکان به میدان آمدن پیدا کنند با پرچمهای سرخ و شعارهای رادیکال و انسانی خود کل جبهه ارتجاع و جنبش اسلامی را هدف میگیرند. همین باعث شده است که جمهوری اسلامی امروز شهر را نظامی کند که مردم امکان تجمع و اعتراض پیدا نکنند.

کمیته کردستان حزب همه مردم سنندج و آزادیخواهان را به حمایت از مردم کوبانی و علیه همه جریانات اسلامی فرامیخواند. دستگیر شدگان امروز باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مهر ١٣٩٣/ ١٣ اکتبر ٢٠١٤

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر