۱۳۹۳ مهر ۱۹, شنبه

برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی کودک در سنندج





روز جمعه 18 مهرماه برنامه ای به‌ مناسبت روز جهانی کودک با حضور بیش از 2000 نفر در سنندج برگزار شد.این برنامه‌ ازطرف انجمن بیماران سرطانی تدارک دیده شده بود که با همکاری موسسه خیریه روجیار برگزار شد. مهمانان ویژه‌ امسال در این برنامه، کودکان آسیب دیده شین آباد و کودکان صدمه دیده مین در روستاهای اطراف مریوان بودند که‌ با شور و نشاط کودکانه شان در کنار همسالان خود روز شاد و زیبایی را از سر گذراندند، به‌ شادی و پایکوبی پرداختند و هر یک با ادای جملات شیرینی از خود سخن گفتند.

برنامه‌ های متنوع این روز عبارت بودند از ایستگاه نقاشی با رنگ و روغن، ایستگاه گریم صورت کودک، نمایشگاه کتاب و سی دی کودک، اجرای موسیقی شاد توسط دو گروه از نوازندگان کودک، اجرای پانتومیم توسط هنرمندان گروه تاتر تیک تاک، انجام نمایش موزیکال (حسنی) توسط کودکان دبستانی و انجام بازیهای محلی. موردی که‌ برای شرکت کنندگان بسیار جلب توجه‌ بود، امضای طومار چند متری در حمایت ازکودکان جنگ زده‌ (شنگال کوبانی و غزه‌) بود، این طومار بیشتر از طرف کودکان و نوجوانان امضا میشد که‌ در حمایت از همسالان خود در نقاط دیگر دنیا برای امضا بر روی آن صف کشیده‌ بودند. به‌ علت تاریک شدن هوا و ترافیک برنامه‌ ها، متن قطعنامه‌ در میان حاضران پخش شد. در خاتمه‌ از چند فعال حقوق کودک و نوجوان تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است که گرامیداشت روز جهانی کودک سالها است که‌ از طرف فعالین دفاع از حقوق کودک و نوجوانان، با نام "جشن بادکنکها" و یا "فستیوال آدم برفی ها" به مناسبتهای مختلف در سنندج برگزار میشود و اکنون به سنت جا افتاده ای تبدیل شده و در میان مردم از اهمیت و اعتبار خاصی برخورداراست.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به همه فعالین حقوق کودک در پیشبرد این برنامه درود می فرستد و به آنان خسته نباشید میگوید. درشرایطی که میلیونها کودک کار و خیابان، کارتن خواب، معتاد و بی خانمان در ایران وجود دارد و مورد سوء استفاده جنسی و جسمی قرار میگیرند، برگزاری چنین مراسمی گویای ارج نهادن جامعه به حقوق کودک است. این تلاشهای انسانی را باید پاس داشت و هر چه بیشتر در جامعه تقویت و گسترده تر کرد.

دنیایی شاد، ایمن و خلاق حق همه کودکان است
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
18 مهر ماه 93
11 اکتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر