۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

هزاران نفر از مردم سنندج در حمایت از مردم کوبانی و علیه جنایتهای داعش





 بنا بر گزارشهای منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، ظهر روز جمعه 18 مهرماه بیش از پنج هزار نفر از مردم شهر سنندج در اعتراض به جنایتهای دولت اسلامی داعش به خیابانها ریختند و حمایت خود را از مردم قهرمان کوبانی اعلام کردند. دراین تظاهرات که گروههای مختلف مردم منجمله کارگران سنندج و اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته هماهنگی نیز در آن شرکت داشتند از ساعت 30/13 ظهر از خیابان امام آغاز شد و جمعیت تظاهر کننده به سمت میدان انقلاب به حرکت درآمد و پس از رسیدن به این میدان تظاهر کنندگان تلاش کردند راهپیمائی خود را به سمت خیابان فردوسی ادامه دهند که با ممانعت نیروهای انتظامی مواجه شدند و به همین دلیل این تظاهرات و تجمع پرشکوه در میدان انقلاب ادامه پیدا کرد.

بنا بر این گزارش، در این تظاهرات پلاکاردهای زیادی با مضمون حمایت از مردم کوبانی و اعتراض به توحشی که دولت اسلامی داعش براه انداخته است در دست معترضین بود. هنگامیکه صدیقی کریمی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت، اقدام به قطع میکروفون شد.، که با عکس العمل قاطعانه تجمع کنندگان و شعار"میکروفون میکروفون" مواجه شدند و کسانی که میکروفون را قطع کرده بودند ناچار شدند میکرفون سخنرانی را دوباره وصل کنند
.
صدیق کریمی که یکی از فعالین کارگری شناخته شده شهر سنندج است به سخنرانی بر علیه جنایات دولت اسلامی داعش پرداخت. صدیق کریمی در این سخنرانی ضمن اعلام حمایت کارگران ایران از مردم قهرمان کوبانی، با تاکید بر اینکه دوران توحش و بربریت در تاریخ بشر به سر آمده، جنایات دولت اسلامی داعش را بشدت محکوم کرد و خواهان حمایت قاطع از مردم کوبانی شد. این راهپیمائی و تجمع پر شکوه با قرائت دو قطعنامه در ساعت 15 در میان شور و همبستگی مردم شرکت کننده پایان یافت.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به همه شرکت کنندگان در این حرکت شورانگیز درود می فرستد. ما همه مردم آزادیخواه را به اعتراض گسترده تر علیه همه جریانات اسلامی فرامیخوانیم. جنایات داعش در سوریه و عراق تنها گوشه کوچکی از جنایات جریانات اسلام سیاسی است که مردم ایران بیش از ٣٥ سال است با آن درگیر هستند.

زنده باد همبستگی انسانی مردم سنندج سرخ با مردم کوبانی
نابود باد همه جریانات تروریست اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
18
مهر 93
10
اکتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر