۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

در روز جهانی کارگر، صدها نفر در سنندج راهپیمائی کردند






کارگران و مردم مبارز سنندج علیرغم آماده باش کامل اوباش حکومت اسلامی برای جلوگیری از حرکت مردم و علیرغم احضار و تهدید رهبران کارگری، دست به راهپیمائی زدند و در حالیکه دهها پلاکارد سرخ در دست داشتند و با سر دادن شعار، عزم و اراده خود را برای حضور در خیابان عملی کردند.

بنا به خبری که به کمیته کردستان حزب رسیده است عصر امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت در حالیکه نیروهای سرکوبگر امنیتی و پلیسی رژیم تمامی میادین و خیابانهای اصلی سنندج را قرق کرده بودند، صدها نفر با در دست داشتن پلاکارتهای قرمز که بر روی آن خواستها و مطالبات کارگران نوشته شده بود و با سر دادن شعار "کار مسکن آزادی"، "کارگران جهان متحد شوید"، "کارگر زندانی آزاد باید گردد"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" از خیابان غفور به طرف میدان اقبال راهپیمایی کردند. در طول مسیر تعداد بیشتری به آنها پیوستند و هر دم جمعیت بیشتر میشد. بنا به این گزارش سر دادن شعارها با فریاد جمعیت حاضر در این محل طنین انداز شده بود که در نوع خود بی نظیر بود. راهپیمایان هنوز به میدان اقبال نرسیده بودند که اوباش حکومت شامل نیروهای لباس شخصی و نیروهای انتظامی پیاده و یا سوار بر موتور به آنها حمله کردند و آنها را متفرق کردند. گفته میشود که حداقل ١٥ نفر از مردم توسط اوباش رژیم دستگیر شده اند. اسم یکی از دستگیر شدگان تیمور امجدی گزارش شده است.

مراسم روز جهانی کارگر در حالی باشکوه برگزار شد که از چند هفته قبل اداره اطلاعات سنندج با احضار و تهدید فعالین و رهبران شناخته شده کارگری در سنندج از جمله خلیل کریمی، شیث امانی، خالد حسینی، وفا قادری و دیگر فعالین کارگری در شهرهای کردستان قصد ایجاد فضای رعب و وحشت را داشت. کاربدستان رژیم در سنندج تنها به تهدید و احضار فعالین کارگری اکتفا نکرده و با میلیتاریزه کردن خیابانها و گماشتن نیروهای انتظامی، اطلاعاتی، پلیس و لباس شخصیها تلاش کردند کارگران و مردم را از برگزاری روز جهانی کارگر در سنندج محروم کنند. حضور صدها نفر در این مراسم و سر دادن شعارهای انسانی و آزادیخواهانه توانست این سد امنیتی و نظامی رژیم را بشکند و بار دیگر تشکلها، کارگران، فعالین کارگری و مردم مبارز سنندج برگ زرین دیگری بر مبارزات و حرکتهای اعتراضی خود در روز جهانی کارگر را بر تاریخ مبارزاتی خود حک کردند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به همه شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج درود می فرستد. عزم و اراده شما در برگزاری راهپیمائی در شهر، قادر است دستگیر شدگان را نیز از زندان آزاد کند. کمیته کردستان حزب از مردم مبارز سنندج میخواهد که فورا برای آزاد کردن عزیزان خود دست به کار شوند و تجمعات اعتراضی خود را برپا کنند. اعتراض و راهپیمائی علیه وضعیت فلاکتباری که جمهوری اسلامی و نظام کثیف سرمایه داری بر مردم تحمیل کرده است، حق مسلم و بی چون و چرای مردم است.
زنده باد اول مه روز جهانی کارگر
زنده باد شهر سرخ سنندج

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
1 مه 2013 – 11 اردیبهشت 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر