۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

خلیل کریمی به شعبه چهار دادیاری دادگاه انقلاب سنندج منتقل شد







بنا به خبر منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران خلیل کریمی از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه از سوی ماموران امنیتی در این اداره مورد بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی ها مامورین امنیتی با اعلام اینکه وی در حال هماهنگی  برای برگزاری مراسم اول ماه مه در شهر سنندج است، تلاش کردند با وارد کردن اتهامات واهی به او  و غیر قانونی خواندن اتحادیه آزاد کارگران ایران خلیل کریمی را وادار به استعفا از اتحادیه بنمایند. اما خلیل با تاکید بر قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران و عدم استعفایش از آن، بر حق کارگران جهت برگزاری مراسم اول ماه مه تاکید کرد.
بعد از این بازجویی ها و تشکیل پرونده  خلیل کریمی ساعت 12:30 ظهر روز یکشنبه توسط مامورین امنیتی به شعبه چهار دادیاری دادگاه انقلاب سنندج منتقل و همانجا پرونده ای برایش تشکیل شد و در ادامه به ایشان ابلاغ گردید فردا راس ساعت 9 صبح جهت محاکمه در این شعبه دادگاه حاضر شود و قرار است 20 ساعت پس از تشکیل پرونده مورد محاکمه قرار گیرد.

نهادهای حکومت اسلامی در سنندج  در ادامه موج بازداشت و دستگیری فعالین کارگری همچنان می کوشند با پرونده سازی و وارد نمودن اتهامات واهی و بی اساس علیه فعالین کارگری، کارگران را از داشتن تشکل، عضویت در آن و دفاع از حق و حقوق کارگران محروم کرده و مانع گسترش اعتراضات کارگری علیه شرایط سخت زندگی، شغلی و وضعیت معیشتی آنها شوند. داشتن تشکل کارگری مستقل از دولت،عضویت در آن، اعتراض به وضعیت فلاکتباری که حکومت اسلامی به کارگران و اکثریت جامعه تحمیل کرده است و سازماندهی و شرکت در مراسمهای اول ماه مه حق بی چون و چرای کارگران است. اول ماه مه روزی است که در کنار طرح دهها خواست و مطالبه برحق کارگران و کل مردم ستمدیده جامعه، باید جمهوري اسلامي را ناچار کرد به قرار تعقیب قضایی و زندان علیه فعالين کارگري و ديگر فعالين سياسي خاتمه دهد. بايد براي آزادي همه کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی بدون قید و شرط از زندان به ميدان آمد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
8 اردیبهشت 92
28 آوریل 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر