۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

تجمع اعتراضی 120کارگر معترض ذوب آهن زاگرس کردستان، درمقابل فرمانداری قروه



روز سه شنبه 27 فروردین ماه 120 نفر از کارگران ذوب آهن زاگرس کردستان به نمایندگی از طرف 260 تن از کارگران این کارخانه در مقابل فرمانداری شهر قروه دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران ذوب آهن زاگرس مدت سه ماه است که دستمزدی دریافت نکرده و مدت یک ماه است که کارخانه با خطر تعطیلی روبرو شده است. کارگران علاوه بر اعتراض به عدم دریافت دستمزدهای معوقه، نگران از تعطیل شدن کارخانه و از دست دادن شغلشان هستند. کارخانه ذوب آهن زاگرس زیر نظر تامین اجتماعی است. دست اندر کاران ذوب آهن زاگرس بعد از تعطیلات نوروزی طی ابلاغیه ای مانع ورود کارگران به کارخانه شده و به آنها اعلام کرده اند که تا پایان فروردین نیز بر سر کار حاضر نشوند تا به آنها اطلاع داده شود.

دستمزدهای زیر خط فقر و چندین ماه پرداخت نشده همراه با تعطیلی کارخانه و موج بیکارسازیها و صدها بی حقوق دیگر، تداوم شرایط مشقت باری است که دولت، سرمایه داران و صاحبان کار به کارگران تحمیل کرده اند. نباید در مقابل این اجحافات ساکت نشست.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از کلیه کارگران ذوب آهن زاگرس می خواهد که به همراه همسران و سایر اعضای خانواده متحدانه به تجمعات اعتراضی برای دریافت حقوق خود ادامه دهند. دستمزدهای معوقه و زیر خط فقر درد مشترک تمام بخشهای مختلف کارگری است. اول مه یازده اردیبهشت نیز فرصتی است که در صفی متحد و قدرتمند خواستها و مطالبات برحق خود را فریاد بزنیم. تنها با اعتراضات و تجمعات گسترده و متحدانه است که می توان حق و حقوق خود را از گلوی  دولت و سرمایه داران دزد، فاسد و مفتخور بیرون بکشیم.


کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
17 آوریل 2013
28 فروردین 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر