۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

در آستانه روز جهانی زن، 5 فعال کارگری در سنندج دستگیر شدند



روز پنجشنبه 17 اسفند، ماموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسلامی طی یورشی وحشیانه، چند نفر از اعضای کمیته هماهنگی را با توهین و هتاکی دستگیر کردند. تا این لحظه خبری از دستگیر شدگان در دست نیست. در جریان این حمله، چهار نفر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری به اسامی وفا قادری، سید خالد حسینی، بهزاد فرج الهی و حامد محمود نژاد بازداشت شده اند. بنا به خبر منتشر شده از سوی کمیته هماهنگی مامورین اطلاعات با وفا قادری تماس تلفنی گرفته و تهدید کرده بودند که در صورت برگزاری مراسم 8 مارس، روز جهانی زن، در شهر سنندج وی را بازداشت خواهند کرد. این دستگیری ها برای پیشگیری از برگزاری مراسم هشت مارس انجام شده است.

سران، کاربدستان و مزدوران رژیم اسلامی باید بدانند که برگزاری مراسم 8 مارس حق همه مردم است. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری این دستگیری ها را شدیدا محکوم می کند و از کارگران و مردم مبارز شهر سنندج می خواهد که روز 8 مارس (18 اسفند) را به روز اعتراض گسترده علیه بیحقوقی زنان و اعتراض به دستگیری ها تبدیل کنند.

باید با تمام قوا به میدان آمد و روز جهانی زن را گرامی داشت. این مناسب ترین پاسخ به قداره بندان اسلامی است. باید به خیابان آمد و ضمن اعتراض به بیحقوق زنان، خواهان آزادی فوری دستگیر شدگان شد. باید با حمایت از خانواده های دستگیر شدگان، جمهوری اسلامی را وادار کرد که عزیزان دستگیر شده را فورا آزاد کند. دستگیر شدگان جرمی مرتکب نشده اند. مجرم واقعی مقامات و نهادهای حکومت هستند که به منازل فعالین کارگری یورش می برند. کمیته کردستان حزب از کارگران و مردم مبارز سنندج می خواهد که برای آزادی کارگران دستگیر شده در مقابل زندان یا سایر مراکز دولتی دست به تجمع اعتراضی بزنند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و آزادی سایر کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی شوند.

گرامی باد هشت مارس روز جهانی زن
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
7 مارس 2013
17 اسفند 91

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر