۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

8 مارس روز جهانی زن زیر سرنیزه ماموران رژیم اسلامی در سنندج



بنا به گزارشی که به ما رسیده است روز پنجشنبه 17 اسفند فعالین جنبش زنان، جنبش کارگری و جمعی از مردم ساعت چهار و چهل دقیقه بعدازظهر در بازارچه ای در خیابان سیروس پس از حضور در محل توسط نیروهای لباس شخصی ونیروی انتظامی و یگان ویژه که محل را کاملا تحت نظر داشتند مورد تعقیب واذیت و آزار قرار گرفتند. ماموران تلاش میکردند به هرقیمت از شکل گیری هر تجمعی به مناسبت روز جهانی زن جلوگیری کنند. مزدوران رژیم با ایجاد مزاحمت برای زنان و گشتن کیف و وسایل آنها اقدام به جلو گیری از تجمع آنان کردند. جمعیت در ساعت 6 بعدازظهر و با اطلاع رسانی به همدیگر قرار گذاشتند مراسم را در چهارراه چهارباغ برگزار کنند. اما آنجا نیز توسط مزدوران رژیم قرق شد. با این حال مردم و جوانان و فعالین سعی میکردند مراسم را برگزار کنند. مدام به  مزدوران یگان ویژه، انتظامی و لباس شخصی افزوده می شد که برای مدتی کاملا خیابان را قرق کرده واز آمد و رفت ماشینها جلو گیری کردند. در نهایت با تعقیب یک به یک جمعیتی که برای مراسم آمده بودند و پراکنده کردن آنها مانع از برگزاری مراسم شدند. این فضا تا حوالی ساعت 7 ادامه داشت اماهمچنان نیروهای امنیتی تا چندین ساعت در خیابانهای شهر با ماشینهای یگان ویژه و موتور سوار و گشت پیاده چرخ میزدند تا جلو تجمعات احتمالی دیگر را بگیرند. بویژه میدان انقلاب و خیابان سیروس، خیابان شاهپور، خیابان فردوسی و چهارباغ  چهره ای کاملا نظامی به خود گرفته بود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به فعالین هشت مارس، به فعالین کارگری و زنان و جوانان که تلاش کردند به مناسبت روز جهانی زن اعتراض خود را به بیحقوقی زن اعلام کنند، درود می فرستد. روز پنجشنبه مراسم برگزار نشد اما حضور زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب نشان داد که مردم به هیچ قیمت کوتاه نخواهند آمد. حضور گسترده اوباش حکومت اسلامی در روز 17 اسفند در سنندج برای ممانعت از برگزاری مراسم روز جهانی زن، اراده مردمی را نشان می دهد که به چیزی کمتر از آزادی و برایری و به کمتر از تحقق یک زندگی انسانی رضایت نخواهند داد. جنایتکاران حکومت در سنندج با زور اسلحه و یگانهای ویژه شان با تمام قدرت تلاش کردند مانع از برگزاری این مراسم شوند، اما باز هم فهمیدند که با جامعه ای مصمم در دفاع از حقوق انسانی خود طرفند که حاضر به کوتاه آمدن نیست.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری بار دیگر روز جهانی زن را به همه زنان و مردان و به همه کسانیکه تلاش کردند این روز را گرامی بدارند تبریک می گوید. مبارزه ما برای تحقق آرمانهای انسانی همچنان ادامه خواهد داشت. دراطلاعیه روز پنجشنبه 17 اسفند  یادآوری کردیم که تعدادی از فعالین کارگری در آستانه هشت مارس دستگیر شده اند. از همه مردم شریف سنندج میخواهیم که با تجمعات اعتراضی خود خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و کلیه زندانیان سیاسی شوند.

گرامی باد هشت مارس روز جهانی زن
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
١٨ اسفند ۱٣۹۱ – ٨ مارس ٢٠١٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر