۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

سه فعال کارگری در مهاباد محاکمه شدند



بر اساس اطلاعیه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، روز یکشنبه 6 اسفند 91 محمد مولایی، یوسف آب خرابات و واحد سیده از اعضای بازداشتی این کمیته در شعبه 2 دادگاه مهاباد محاکمه شدند. اتهام وارده به این فعالین کارگری، شرکت در مجامع عمومی کمیته هماهنگی در سنندج، کرج و همچنین حضور در اول ماه مه سال گذشته اعلام شده است.

قاضی دادگاه جمهوری اسلامی در مهاباد از این سه فعال کارگری خواسته است که از عضویت خویش در کمیته هماهنگی استعفا بدهند اما کارگران بازداشتی از عضویت خود در این کمیته دفاع کرده اند.

عين اين سناريو در جريان محاکمه دو عضو هيئت مديره اتحاديه آزاد (شریف ساعدد پناه و مظفر صالح نیا) در سنندج هم اتفاق افتاد. آنجا هم قاضي پرونده از اين دو فعال کارگري خواسته بود که از اتحاديه استعفا بدهند تا آزاد شوند. اما پاسخ آن دو فعال کارگري روشن بود. اينجا در مهاباد هم ميبينيم که اين اتفاق تکرار شده است و کارگران همان پاسخ را داده اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن بازداشت و محاکمه محمد مولایی، یوسف آب خرابات و واحد سیده، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها و آزادی همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
25 فوریه 2013 ، 7 اسفند 91

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر