۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا دو فعال کارگري سنندج محاکمه شدند



شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا دو فعال کارگري سنندج محاکمه شدند

اين دو فعال کارگري از اعضا هيئت مديريه اتحاديه آزاد کارگران ايران هستند.
قاضي دادگاه اعلام کرد این اتحادیه را ویران خواهیم کرد.

بنابه خبر منتشره از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران شریف ساعدد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیات مدیره اين اتحادیه صبح روز 5 اسنفد در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج برای چندمین بار مورد محاکمه قرار گرفتند. وکیل این کارگران آقای محمد قوامی نیز در دادگاه حضور  داشت. قاضی دادگاه با غیر قانونی خواندن اتحادیه آزاد کارگران ایران تلاش کرد شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا را ملزم به استعفا از اتحادیه بنماید و به آنان اعلام کرد در صورت مراجعه به اداره اطلاعات و دادن تعهد مبنی بر استعفا از اتحادیه حکم برائت شان را صادر خواهد کرد. او تاکيد کرد در غیر اینصورت باید منتظر صدور حکم باشند. اين دو فعال کارگري با دفاع از فعالیت خود در اتحادیه آزاد کارگران ایران بر عدم استعفای خود از این اتحادیه تاکید کردند و اعلام نمودند این اتحادیه یک تشکل کارگری است  و کلیه فعالیتهای آن مبتنی بر دفاع از حقوق صنفی و انسانی کارگران  می باشد. در ادامه این دادگاه قاضی با تاکید مجدد بر دادن تعهد از سوی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا اعلام کرد ما این اتحادیه را ویران خواهیم کرد. این دادگاه حدود ساعت 12 ظهر پنجم اسفند ۱٣۹۱پایان يافت. شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا منتظر  صدور حکم این دادگاه ميباشند.

قاضی دادگاه با تهدید به ویران کردن تشکل کارگران می خواهد صدای اعتراض کارگران را خفه کند. کارگران زندانی هیچ جرمی مرتکب نشده اند. مجرم واقعی سران و کاربدستان حکومت جنایتکار، فاسد و دزد اسلامی هستند که تا کنون جامعه ای را به ویرانه تبدیل کرده و اکنون یکی از جانیان حکومت بر طبل ویران ساختن تشکلهای کارگری می کوبد.

بازداشت و زنداني کردن و تحت فشار قرار دادن فعالين کارگري سياستي است که جمهوري اسلامي براي خفه کردن صداي کل جامعه در پيش گرفته است. جنبش کارگري ايران در هيچ دوره اي به اندازه امروز چهره هاي محبوب و شناخته شده نداشته است. جمهوري اسلامي ايران ميخواهد همين دستاورد را از جنبش کارگري بگيرد و جامعه را از رهبران و سخنگويان لايق خود محروم کند. ما نبايد اجازه بدهيم که رژيم اسلامي به اين اهداف خود برسد. احضار، بازداشت و دادگاهی کردن شریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا و سایر کارگران زندانی  باید بدون قید و شرط خاتمه یابد.

ما از همه فعالين و سازمانهاي کارگري ميخواهيم که با تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي خواهان آزادي تشکل و آزادي همه کارگران زنداني و زندانيان سياسي بشوند. اين دو فعال کارگري سنندج فقط به جرم دفاعشان از حقوق خود و هم طبقه اي هايشان محاکمه شده اند. ما هر نوع احضار٬ دادگاهي و تحت تعقيب قرار دادن اين دو فعال کارگري را محکوم ميکنيم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
24 فوریه 2013 ، 6 اسفند 91

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر