۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

تجمعات اعتراضی کارگران ذوب آهن زاگرس (کردستان) در مقابل بیت رهبری و مجلس اسلامی



بنا به خبری که از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده است 250 کارگر ذوب آهن زاگرس واقع در شهر قروه که از کارشان اخراج شده اند در ادامه تجمعات اعتراضی خود در مقابل استانداري کردستان، 180 نفر آنها از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه 24 تیرماه با عزیمت به تهران در مقابل دفتر بیت رهبری در خیابان پاستور دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران اخراجي خواهان بازگشت بکار و دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

بدنبال این تجمع اعتراضی 5 نفر از نماینده های کارگران به داخل محل دفتر بیت رهبری دعوت شدند و در آنجا مسئولین این دفتر با عکس گرفتن از چهرهای این نماینده گان به آنان اعلام کردند بساط تان را از اینجا جمع کنید و بروید. با وقاحت تمام به کارگران گفتند ما اینجا کاری برای شما نمیتوانیم انجام بدهیم. بدنبال این اتفاق نمایندگان کارگران این موضوع را با همکاران خود در میان گذاشتند. اما کارگران تصميم به ادامه تجمع در همان محل گرفتند و تا عصر همان روز به تجمع اعتراضي خود ادامه دادند.

بدنبال تجمع روز دوشنبه کارگران ذوب آهن کردستان(فولاد زاگرس) مسئولین این دفتر ناچار شدند با تنظیم نامه ای خطاب به مسئولین وزرات کار رسیدگی ویژه و فوری به خواستهای کارگران فولاد زاگرس را به اين وزارتخانه ارجاع دادند. کارگران معترض فولاد زاگرس پس از پایان تجمع روز دوشنبه خود در مقابل دفتر بیت رهبری از آنجا که رسیدگی عملی به خواست هایشان صورت نگرفته بود شب را در تهران و در محل بهشت زهرا بسر بردند.

کارگران معترض از ساعات اولیه صبح روز سه شنبه دست به تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند. طبق آخرين خبر رسيده نمایندگان کارگران وارد مذاکره با مسئولین مجلس شورای اسلامی شده اند.  

مسئولین بيت خامنه اي در اوج وقاحت و بیشرمی به کارگران معترض گفته اند: " بساط تان را از اینجا جمع کنید و بروید، ما اینجا کاری برای شما نمیتوانیم انجام بدهیم." شکي نبايد داشت که نتيجه مذاکره با مجلس شوراي اسلامي بهتر از آن نحواهد بود. پاس دادن کارگران از خانه کارگر قروه به استانداري کردستان و بعدا بیت رهبری به مجلس و از مجلس احتمالا به ارگان ديگر رژيم مشکلي از کارگران را حل نخواهد کرد. پاسخ سر بالا دادن و تهديد و سردوانيدن آنها توسط مشتی مفت خور و میلیاردر پاسخی است که به کارگران داده اند. کارگران فولاد زاگرس و تمامی کارگران در ایران ماهیت کریه و ضد کارگري این رژیم را می شناسند. اين تجربه هم نشان داد هيچ راهي بجز اتکا کردن به اتحاد و همبستگي خود کارگران وجود ندارد.

همينکه مقامات و مسئولين اين حکومت يکي بعد از ديگري رسما به کارگران اعلام کرده اند " نمی توانیم برای شما کاری انجام دهیم."  کافي است که کارگران حکم بي اعتباري و عدم مشروعيت اين رژيم را به همگان اعلام کنند. بايد بيش از پيش به گسترش صف اعتراضي خود و اتحاد و همبستگي خود اتکا کنيم. حکومتی که قادر نیست به خواست و مطالبات بر حق و اولیه کارگران پاسخ دهد باید کنار برود. مشتی انگل و مفتخور که اسم حکومت و دولت را روی خود گذاشته اند بیش از سه دهه است کار و زندگی کارگران و میلیونها مزدبگیر را به تباهی کشانیده اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از تجمعات اعتراضی کارگران ذوب آهن زاگرس، از فعالین و تشکلهای کارگری می خواهد که در حمایت از اين کارگران به ميدان بيايند. تشکلها و فعالين کارگري لازم است از خواست و مطالبات آنها حمايت کرده و براي عملي شدن مطالبات اين کارگران اقدامات ضروري و فوري را در دستور بگذارند. کارگران فولاد زاگرس می توانند و باید به نيروي هم طبقه ايهاي خود اتکا کنند. کارگران ذوب آهن زاگرس فقط با قدرت اتحاد و همبستگی خود و ادامه تجمعات اعتراضي می توانند دستمزدهای پرداخت نشده و بازگشت بکار خود را هموار کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
16 ژوئیه 2013
25 تیر 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر