۱۳۹۲ تیر ۲۸, جمعه

مبارزه یکپارچه کارگران فولاد زاگرس ادامه دارد کارگران مجمع عمومی خود را در پارک شهر برگزار کردند



 بدنبال وعده رسیدگی به خواستهای کارگران فولاد زاگرس قروه در کمیسیون اصل نود و بازگشت آنها به شهرستان قروه، آنان صبح روز پنجشنبه 27 تیرماه علیرغم خستگی راه عازم محل کارخانه شدند اما نگهبانی کارخانه از ورود آنان جلوگیری بعمل آورده و بدنبال آن همه کارگران اخراجی فولاد زاگرس دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند و شکایت دیگری را پیرو شکایت قبلی خود به این اداره تسلیم نمودند. طبق گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، مامورین انتظامی تلاش کردند کارگران را از ادامه تجمع باز دارند اما کارگران  حاضر به پایان دادن به تجمع خود نشدند و از رئیس اداره کار خواستند تا فورا به شکایت شان رسیدگی شود اما اداره کار شهرستان قروه رسیدگی به شکایت کارگران را موکول به بعد از رسیدگی به خواست آنها در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی کرد.

کارگران فولاد زاگرس صبح جمعه 28 تیرماه با برگزاری یک مجمع عمومی در پارک شهر قروه  بار دیگر بر حضور خود در مقابل مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه آینده تاکید نمودند و تصمیم گرفتند از روز شنبه تا دوشنبه که به تهران میایند به تجمع خود در مقابل اداره کار شهرستان قروه ادامه دهند.

 در این مجمع کارگران استفاده از دیگر شیوه های اعتراضی منجمله راهپیمایی همراه با خانواده هایشان در سطح شهر سنندج را  در صورت عدم رسیدگی به خواست هایشان مورد بحث قرار دادند  و تصمیم گیری نهایی در اینمورد را به پس از روشن شدن تکلیف شان در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی موکول کردند. در این مجمع کارگران اعلام کردند: "ما سلامتی مان را حین سالها کار از دست داده ایم و حال که کارمان را از دست میدهیم مرگ برایمان مهم نیست".

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری قاطعیت و ایستادگی کارگران فولاد زاگرس را می ستاید و به آنان درود می فرستد. همانطور که کارگران فولاد زاگرس اعلام کرده اند در صورت عدم پاسخگویی به خواست و مطالباتشان همراه با خانواده هایشان در سنندج دست به راهپیمایی خواهند زد.

خواست و مطالبه کارگران فولاد زاگرس، خواست مشترک همه کارگران است. ما از همه فعالین و تشکلهای کارگری چه در سنندج و چه در تهران یا هر جای دیگری می خواهیم که وسیعا از اعتراض برحق کارگران فولاد زاگرس حمایت کنند. تشکیل مجمع عمومی و تصمیمات متحد و یکپارچه، حمایت گسترده کارگران، خانواده هایشان و مردم سنندج و تداوم مبارزه و فریب وعده های توخالی را نخوردن، فاکتورهای مهمی در عقب راندن حکومت اسلامی و کارفرمایان و مدیران فولاد زاگرس و گردن نهادن به مطالبات بحق کارگران است. با حمایت گسترده از اعتراض کارگران فولاد زاگرس، مفتخوران اسلامی را وادار به پاسخگویی به مطالبات کارگران فولاد کنیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
28 تیر 92 _ 19 ژوئیه 2013

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر