۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

به دستگيري دانشجويان در مریوان اعتراض کنیم



طبق اخبار منتشر شده در ١٠بهمن ماه ( ٢٩ژانويه)، ماموران امنيتي جمهوری اسلامی در شهر مريوان شش نفر از فعالین دانشجويي و مدني را بازداشت كرده اند. مزدوران رژیم ساعت چهار بعد از ظهر سه شنبه دهم بهمن ماه سوران دانشور، زانا معینی، داوود قاسمی و سامان محمودی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند. دو نفر ديگر كه هنوز هويت آنها مشخص نشده نيز دستگير شده اند. همچنين سوران دانشور دانشجوی مقطع فوق ليسانس (دانشجوی رشته شهرسازی دانشگاه کردستان) از ادامه تحصيل محروم شده است. ماموران امنيتي بدون هيچگونه اطلاع قبلي در منزل دانشجويان دستگير شده کامپیوتر و مدارک آنها را با خود برده اند. در چند ماه گذشته دست کم هشت دانشجوی دیگر نیز توسط نهادهای امنیتی رژیم بازداشت شده اند. میلاد کریمی، مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی، خبات عارفی و آرمان زمانی از جمله دانشجویانی هستند که در ماههای اخیر بازداشت شده اند.

مردم شهر مريوان در يك ماه گذشته اعتراضات قوي و كوبنده خود را عليه اعدام و در دفاع از آزادي زانيار و لقمان مرادي به نمايش گذاشته اند. دانشجويان مبارز دانشگاه مريوان در اين اعتراضات شركت فعال داشته اند. حمايت و سازماندهي اعتراضات توده اي در محكوميت و دستگيري و براي آزادي دانشجويان دستگير شده با توجه به تجارب زنده يك ماه گذشته امری مهم و امکانپذیر است. نقش دانشجویان در اطلاع رسانی و به حرکت درآوردن مردم مریوان کلیدی است.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري دستگيري و احكام محروميت از تحصيل دانشجويان را قويا محكوم ميكند و از دانشجويان و مردم شهرهاي كردستان ميخواهد با برپايي اعتراضات در شهرها و در دانشگاه ها به دستگيري و اخراج و محروميت از ادامه تحصيل دانشجويان اعتراض کنند. به فضای پلیسی امنیتی در دانشگاه ها باید پایان داده شود و ارگانهای سرکوب از همه دانشگاهها برچیده شود.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
١١بهمن ١٣٩١، ٣٠ژانويه ٢٠١٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر