۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

اعتصاب عمومی در مریوان نقطه درخشانی در مبارزه علیه اعدام است



در حمايت از فراخوان خانواده های زانيار و لقمان مرادی و در محكوميت حكم اعدام زانيار و لقمان، مردم آزادیخواه مریوان دست به اعتصاب عمومی زدند و گام بلندی جنبش علیه اعدام را به جلو بردند.

طبق گزارشاتی که به کمیته کردستان حزب رسیده است از ساعت ٣ بعدازظهر اکثر فروشگاهها در نقاط مختلف شهر از جمله میدان جهاد، پاساژ حاج ویسی، پاساژ کردستان، سه راه بهزیستی، چهار راه شبرنگ تا چهار راه اصلی، چهار راه بیمارستان، میدان نادری، روبروی اداره اطلاعات، اداره راه قدیم، جنگلبانی، خیابان جمهوری، شهرک صنعتی، بلوار رسالت، میدان سرباز، چهار راه بایوه و خیابان عبادت بسته شد و شهر حالت تعطیل بخود گرفت. جوانان در چند نقطه شهر با بستن خیابان علیه اعدام شعار دادند.

اقدام مردم مریوان در ادامه اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و همراهانش یکی از نقاط درخشان مبارزه آزادیخواهانه مردم علیه اعدام و جنایات جمهوری اسلامی است. این اعتصاب که با مییتینگ های اعتراضی در سلیمانیه عراق و در تعداد قابل توجهی از شهرهای اروپا و آمریکای شمالی همراه بود و در کنار فعالیت های گسترده سیاسی تبلیغی در روزهای اخیر، نشانه فضای سیاسی چپ و پرباری است که در جامعه شکل گرفته و پتانسیل بالائی از یک مبارزه توده ای موفق را به نمایش گذاشت.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم آزاده مریوان و همه مخالفین اعدام که در روزهای اخیر فعالیت های گسترده ای را به پیش بردند درود میفرستد. اما خطر از بالای سر زانیار و لقمان برطرف نشده است. تا لغو حکم اعدام زانیار و لقمان و آزادی آنها از زندان باید به این تلاش ها در ایران و عراق و در سراسر جهان ادامه داد. اعتصاب عمومی در مریوان زمینه مبارزه گسترده تری را فراهم کرده است. با تمام قوا باید با استفاده از این فضای اعتراضی، برای لغو حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی و لغو کلیه احکام اعدام جمهوری اسلامی و برای لغو مجازات اعدام، تلاش هایمان را در مریوان و در کلیه شهرهای کردستان و در همه جا گسترش دهیم.

جا دارد که خطاب به صدها جوان پرشور و انقلابی و انسان های آزاده شهر مریوان که در یک هفته اخیر نمونه ای از یک مبارزه توده ای و سازمان یافته را با موفقیت عملی کردند عمیقا قدردانی کنیم. شما عزیزان کار بزرگی انجام دادید که در تاریخ مبارزه عادلانه مردم ثبت خواهد شد. برای تداوم این مبارزه، ما با تمام قوا در کنارتان هستیم.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران
٢٤ دیماه ١٣٩١، ١٣ ژانویه ٢٠١٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر