۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

صدها نفر در اعتراض به قتل يک جوان در دزلي تحصن کرده و جاده را بستند!



روز يکشنبه ۲۵ اسفند ۹۲ مامورین نیروی انتظامی پاسگاه ژالانه در نزدیکی اورامان از حومه مریوان به سمت یک خودرو تیراندازی کردند که راننده خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. امروز جسد این جوان که عمر مرادی نام دارد و اهل روستای دزلی است و در همان منطقه مشغول کار و حمل کالا بود، بعد از کالبد شکافي و اعلام علت مرگ، به خانواده اش تحويل داده شد.

جمعيت زيادي از دوستان و اعضاي خانواده و مردم دزلي از مقابل پزشکي قانونی شهر سنندج به سمت روستای دزلی از توابع مريوان جنازه عمر مرادي را همراهي کردند. بعد از خاکسپاری اين جوان که به دست مزدوران حکومت اسلامي کشته شده بود، یکی از اعضای خانواده عمر در جمع حاضرين که صدها نفر بودند سخنراني کرد. صدها نفر مردمي که در اعتراض به این جنایت نیروی مسلح رژيم اسلامي تجمع کرده بودند دست به تحصن زدند.

 بعد از سخنراني در حرکتی خود جوش مردم اقدام به تحصنی نشسته در جاده اصلی دزلی- مريوان کردند و بیش از یکساعت جاده را مسدود کردند. خواست تحصن کنندکان محاکمه آمرین و عاملین این جنایت بود و خواهان جوابگویی فرماندار سروآباد و مسئولین حکومت اسلامي بودند و اصرار داشتند تا خود فرماندار به میان مردم نیاید، دست از تحصن برنخواهند داشت. اما در نهایت با قول و قرارهایی که اعضای شورای دزلی دادند و اعلام کردند پیگیر قضیه قتل اين جوان خواهند شد، مردم تحصن را پايان دادند.

صف های طولانی ماشینهايي که بدليل تحصن امکان تردد نداشتند، توجه ها را بخود جلب کرده بود.  اما سرنشينان اين ماشين ها با متوجه شدن ماجرا با  خانواده جوان به قتل رسيده و همه حاضرين در محل ابراز همدردی کردند و به صف متحصنين پيوستند. لازم به ذکر است دريکسال گذشته این پنجمین نفری است که از ساکنین این روستا توسط نیروهای مسلح رژيم اسلامي مورد تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است.تحصني که موجب مسدود شدن جاده شده بود ساعت  چهار و نيم بعد از ظهرآغاز شد و نزدیک به یک ساعت و نیم طول کشید.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران، ضمن تسليت به خانواده عمر مرادي اين عمل جنايتکارانه را محکوم ميکند و از همگان دعوت ميکند به اين جنايات اعتراض کنند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران

27 اسفند 92 ، 18 مارس 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر