۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

مردم کردستان راه نشان میدهند! مردم سقز نیز علیه اعدام ها دست به تظاهرات زدند!


 

راهپيمايي گسترده مردم در شهر مريوان و ادامه اين اعتراضات در شهرهای سقز و سردشت٬ گام دیگری جنبش علیه اعدام را به جلو برد و گسترش این جنبش در سراسر کشور را نوید میدهد.

بدنبال پخش خبر اعدام ۱۸ فعال سياسي (دو نفر از کردستان و شانزده نفر از بلوچستان) و احتمال اجراي حکم اعدام زانيار و لقمان مرادي در شهرهای مریوان، سقز و سردشت اعتراضات قابل توجهی شروع شده است.

بنا به خبری که به کمیته کردستان حزب رسیده است امروز چهارشنبه نزدیک به هزار نفر از مردم مبارز شهر سقز ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ٤ تا ٧ بعدازظهر در خیابانهای مرکزی شهر حضور پیدا کرده و به جنایات جمهوری اسلامی و اعدام های اخیر اعتراض کردند. مردم در میدان "هه لو" تجمع کردند و نیروهای سرکوب رژیم بمنظور جلوگیری از گسترش اعتراض، خیابانهای اطراف این میدان از جمله خیابانهای قدس، جامعه و گاراژ را بستند و همزمان مزدوران یگان ویژه، ضد شورش و وزارت اطلاعات برای متفرق کردن مردم به میدان آمدند. در جریان این تظاهرات چند نفر دستگیر شدند.

روز سه شنبه نیز صدها نفر از مردم مريوان با در دست داشتن پلاکاردهائی عليه اعدام و عکس زانيار و لقمان مرادی که در خطر اعدام بسر ميبرند٬ در يک حرکت اعتراضی در مرکز شهر مريوان ٬ با صداي بلند به اعدام نه گفتند. شعار "نه به اعدام٬ بله به زندگي" و "خشونت را تمام کنيد" و ... با صدای بلند در شهر مریوان طنین انداخت. در سطح شهر پلاکاردهائی با عکس های حبیب گلپری پور و زانیار و لقمان مرادی نصب شد و دانشجویان دانشگاه نور مریوان نیز در اقدامی جالب پلاکاردی با عکس زانیار و لقمان مرادی و با شعار زانیار و لقمان را نکشید در دانشگاه نصب کردند. در سردشت نيز از امروز تجمعات پراکنده ای عليه اعدام شروع شده است.

جمهوری اسلامی از ترس گسترش اعتراضات مردم کردستان٬ اوباش سرکوبگر خود را در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان و سردشت و برخی شهرهای دیگر مستقر کرده و فضا را بیش از پیش نظامی کرده است.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري به مردم مریوان و سقز و سردشت درود میفرستد و مردم آزاده در سراسر کردستان را فرامیخواند که متحد و یکپارچه مبارزات خود را گسترش دهند. این اعتراضات و اعتراضاتی که در تعدادی از کشورهای اروپا و کانادا و در کردستان عراق و ترکیه شروع شده است، بدون شک تاثیرات قابل توجهی در عقب راندن حکومت دارد. نشانه های اختلاف در صفوف حکومت از هم اکنون شروع شده است. میتوانیم جلو ماشین جنایت رژیم را سد کنیم. تنها راه نجات جان عزيزان ما اعتراض و مبارزات جمعی ما است.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
١٥ آبان ١٣٩٢، ٦ نوامبر ۲۰۱٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر