۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

دستگير شدگان در مقابل کنسولگري جمهوری اسلامي در اربيل بايد فورا آزاد شوند.




در جريان يک ميتينگ و راهپيمايي بزرگ اعتراضي در شهر اربيل در روز شنبه ۹ نوامبر٬ تعدادي از معترضين خشمگين از موج گسترده اعدامها در ايران و اعدام فعالين سياسي٬ به کنسولگري رژيم اسلامي در اربيل حمله کرده و اين ساختمان را سنگباران کردند. در اين تجمع اعتراضی، مردم منزجر از جمهوری اسلامی فریاد ميزدند مرگ بر خامنه اي و سردر کنسولگري را از جا کنده و زير پا له کردند و انزجار خود را از اعدامها و از حکومت جنایتکار اسلامي ابراز کردند.

بعد از اين حمله٬ مقامات حکومت اسلامي در کردستان عراق رسما به حکومت اقلیم کردستان عراق اعتراض کرده و خواهان مجازات حمله کنندگان شدند. دولت محلي کردستان عراق که بند نافش به جمهوري اسلامي ايران وصل است، پنج نفر از سازمان دهندگان ميتينگ و سه نفر ديگر از مردم معترض را دستگير و روانه زندان کرد. خانواده هاي دستگير شدگان ميگويند برخی از دستگیرشدگان اصلا در مقابل کنسولگري نبوده اند اما دولت محلي باید خوش خدمتي ميکرد و تعدادي را دستگير ميکرد.

در اعتراض به اين رفتار حکومت محلي٬ يک کمپين اعتراضي اعلام شده و بيش از چهار صد نفر با امضاي يک طومار به دولت محلی کردستان اعتراض کرده و خواهان آزادي دستگير شدگان شده اند. 
 
کميته کردستان حزب کمونسيت کارگری ایران، به مردم کردستان عراق درود میفرستد و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی را حق آنها میداند. مردم حق دارند به ساختمانها و مراکز جاسوسی رژيم اسلامي در همه جا حمله کنند، این مراکز را سنگباران کنند، به آتش بکشند و این مراکز را بر سر مزدوران حکومت اسلامي خراب کنند. ما دستگیری معترضین را شدیدا محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان هستیم. دولت محلی کردستان باید رسما از مردم کردستان عراق و از مردم ایران عذرخواهی کند.


کميته کردستان حزب کمونسيت کارگري ايران

۱٣ نوامبر ۲۰۱٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر