۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

ساریا رسول زاده یکی دیگر از دانش آموزان "شین آباد" جان باخت!

یکی دیگر از دختران دانش آموز مدرسه شین آباد پیرانشهر نیز درگذشت. ساریا رسول‌زاده در اثر آسیب‌هایی که به دستگاه تنفسی و کلیه‌هایش وارد آمده بود ٨ دیماه در بیمارستان سینای تبریز درگذشت. سیران یگانه دانش آموز دیگر این مدرسه نیز چهار روز بعد از آتش سوزی درگذشته بود. روز ۱۵ آذر امسال، کلاس چهارم دبستان دخترانه شین‌آباد پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد که در نتیجه آن ٣٢ دانش‌آموز در میان شعله های آتش دچار آسیب های جسمی  شدید شدند. 

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري فاجعه دردناک از دست رفتن ساریا رسول زاده عزیز را به خانواده  او و به دانش آموزان و معلمان این مدرسه صميمانه  تسليت ميگويد و خود را در غم بزرگ او شريک ميداند. ما از همه خانواده هايي که فرزندان آنها آسيب ديده اند و از مردم معترض و آزاده در کردستان ميخواهيم که براي فراهم کردن بهترین امکانات براي معالجه  کودکان آسيب ديده و درصورت لزوم اعزام آنها به يک کشور اروپايي به جمهوری اسلامي فشار بیاورند.

مسئول مستقیم مرگ سیران یگانه و ساریا رسول زاده  رژیمی است که جز جنایت، سرکوب، تحمیل فقر و بدبختی به مردم وظیفه ای برای خود قائل نیست. به این وضعیت باید اعتراض کرد. نباید اجازه دهیم عزیزانمان اینگونه قربانی ناامنی و بی مسئولیتی شوند. نباید اجازه بدهیم باز هم در مدرسه ای دیگر همین فاجعه اتفاق بیفتد. مردم پیرانشهر و مردم شهرهای دیگر باید دولت را وادار کنند که علاوه بر ایجاد بهترین امکانات برای معالجه دانش آموزان مصدوم شین آباد، به خانواده آنها خسارت بپردازد و ایمنی مدارس را بالا ببرد. باید زیر نظر معلمان و دانش آموزان و خانواده دانش آموزان موارد ناامن و خطرناک اعم از ساختمان مدارس و بخاری ها و غیره مورد بررسی قرار گیرد و دولت بلافاصله هزینه های لازم برای رفع این ناامنی ها را تامین کند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی 
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
٨ دیماه ١٣٩١، ٢٨ دسامبر ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر