۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

بر اثر حریق در دبستان دخترانه شین آباد پیرانشهر 36 دانش آموز دچار سوختگی شدند

بنا به گزارش خبرنگار حزب از پیرانشهر روز چهارشنبه 15 آذرماه دبستان دخترانه انقلاب اسلامی در روستای "شین آباد" پیرانشهر دچار حریق شد که در اثر آن 36 دانش آموز دچار سوختگی شدند. گروه های امداد بعد از یک ساعت به محل حریق می رسند که تا رسیدن آنان مردم خود سریعا دست بکار شده و دانش آموزان را از میان آتش و دود از کلاس خارج می کنند. حال 12 نفر از دانش آموزان وخیم گزارش شده و 6 نفر از دانش آموزان با سوختگی بالای 60 درصد به بیمارستان تبریز منتقل شده اند. لازم به ذکر است که این دبستان قبلا در لیست مدارس تخریبی شین آباد قرار داشته است تا جائیکه درب کلاسها فاقد دستگیره بوده و بخاطر جلوگیری از ورود حیوانات به داخل کلاس، پنجره های آن را با نرده های آهنی بسته بودند. این امر سبب می شود که دانش آموزان تا لحظاتی در میان شعله های آتش محاصره شوند و نتوانند فورا خود را نجات بدهند.

این اولین بار نیست که دانش آموزان مدارس با چنین صحنه های هولناکی مواجه می شوند. روزی نیست که در گوشه و کنار این کشور سانحه های قابل پیشگیری جان دانش آموزان را نگیرد. در این میان دانش آموزان مناطق روستائی و شهرکهایی همچون شین آباد از داشتن ابتدایی ترین امکانات محرومند. نهادهای رژیم هیچگاه خود را در قبال چنین رویدادهای تکاندهنده ای پاسخگو ندانسته اند و در حالیکه سران و مهره های حکومت سرگرم دزدی و چپاول از هستی مردم اند، دانش آموزان را در مدارس کهنه و فاقد کوچکترین وسائل ایمنی جای می دهند. مکانهایی که هر آن احتمل ریزش سقف و دیوارهای آن بر سر دانش آموزان وجود دارد و فاقد سیستمهای امن گرم کننده و خنک کننده هستند.

مسئول مستقیم این فجایع رژیمی است که جز جنایت، سرکوب، تحمیل فقر و بدبختی به مردم وظیفه ای برای خود قائل نیست. به این وضعیت باید اعتراض کرد. نباید اجازه دهیم اینگونه عزیزانمان قربانی ناامنی و بی مسئولیتی شوند. نباید اجازه بدهیم باز هم در مدرسه ای دیگر همین فاجعه اتفاق بیفتد. مردم پیرانشهر و مردم همه شهرهای دیگر باید علیه این وضعیت دست به اعتراض بزنند و دولت را وادار کنند که بهترین امکانات برای معالجه دانش آموزان مصدوم بکار گرفته شود، بلافاصله و زیر نظر خود مردم و معلمان و دانش آموزان موارد ناامن و خطرناک اعم از ساختمان مدارس و بخاری ها و غیره مورد بررسی قرار گیرد و به خانواده های دانش آموزانی که قربانی این وضعیت شده اند خسارت پرداخته شود. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از مردم پیرانشهر و سایر شهرها، خانواده های دانش آموزان مصدوم شده، معلمین و دانش آموزان می خواهد که ساکت ننشینند و با تمام قوا علیه جمهوری اسلامی، علیه بی مسئولیتی این رژیم و علیه ناامنی مدارس دست به اعتراض بزنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
15 آذر 91 ، 5 دسامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر