۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

هجده نفر از دانش آموزان آتش سوزي شين آباد جانشان در خطر است مقامات امنيتي رژيم از والدين سيران يگانه تعهد گرفتند که جنازه دخترشان را به پيرانشهر نبرند.



بر اساس آخرين خبري که به کميته کردستان حزب رسيده است ۱۸ نفر از کودکان شين آباد پيرانشهر در بيمارستان سينا در تبريز بستري شده و گفته ميشود ممنوع الملاقات هستند. نزديکان اين بچه ها اجازه ملاقات با آنها را ندارند. در ميان مردم شايع شده است که تعداد بيشتري از اين بچه ها جان باخته و مقامات امنيتي به همين دليل نميخواهند والدين آنها فعلا باخبر بشوند.

بعد از مرگ يکي از دانش آموزان به اسم سیران یگانه که روز دو شنبه خاکسپاري شد٬ مقامات امنيتي رژيم موانعي براي والدين و بستگان او ايجاد کردند که اين شک و شايعات را بيشتر دامن زده است.

هنگامي که والدين سيران میخواهند جسد دخترشان را تحویل بگیرند٬ مقامات امنيتي به آنها گفته اند جسد سيران را در تبریز خاک سپاري کنند. اما والدين سيران روشن و قاطع با اين تصميم مخالفت ميکنند. نیروهای امنیتی از آنها تعهد میگیرند که نباید جنازه را به داخل شهر پیرانشهر ببرند. به همین  دلیل والدين و بستگان سیران ناچارا جسد کودک ده ساله شان را در روستايي به اسم "پسوه" خاکسپاري کردند.
بر اساس همین خبر با وجود اينکه تعداد زيادي نيروي امنيتي و فيلم برداران سپاه حضور داشتند و فضا را امنيتي کرده بودند٬ حدود 1500 نفر در مراسم خاک سپاری سیران یگانه شرکت کردند.

بر اساس گزارش همين منبع خبري٬ تعدادی از خانواده هايي که فرزندانشان در مدرسه 17 شهریور در شهر پیرانشهر درس ميخوانند گفته اند نبايد در مدارس بچه ها بخاري نفتي روشن شود. زيرا احتمال تکرار حادثه دلخراش شين آباد وجود دارد. مسئولین در جواب این اعتراض و نگراني خانوادها بخاری نفتی را برداشته و به جای آن چراع نفتی گذاشته اند .

کميته کردستان حزب خود را در غم و نگراني مردم و خانواده هاي داغديده و نگران شريک ميداند و از همه مردم کردستان ميخواهد با اعتراض و تجمع خود عليه رژيم اسلامي٬ مقامات جاني و بي کفايت اين رژيم را ناچار کنند که همه مدارس را با استاندارد امروزي و قابل قبولي باز سازي کنند. اين حق هر دانش آموزی است که در جاي امن و با استاندارد امروزي درس بخواند. مقامات رژيم اسلامي چنان بي پايه و ريشه هستند که از عبور دادن جسد يک دختر ده ساله در شهر نگران هستند که مورد تعرض مردم قرار گيرند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
۱۱ دسامبر ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر