۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

از خواست و مطالبات زندانیان اعتصابی در زندانهای ترکیه حمایت میکنیم!



بیش از هفتصد نفر از زندانیان سیاسی درکردستان ترکیه در اعتراض به سياستهاي سرکوبگرانه دولت ترکيه دست به اعتصاب غذا زده اند. زندانیان سیاسی اعتصابی خواستار استفاده از زبان کرُدی در نظام آموزشی و دستگاه اداری و ‌قضائی٬ حقوق مساوي شهروندي و همچنین پایان دادن به بودن عبداله اوجلان در سلول انفرادی هستند. دولت ترکیه تاکنون سیاست سکوت را پیشه کرده و در قبال جان زندانیان سیاسی اعتصابی و خواست و مطالبات برحق آنها عکس العملي نشان نداده است.

در چند روز گذشته در حمایت و پشتیبانی از خواست زندانیان اعتصابی در تعدادی از شهرهای کردستان ترکیه هزاران نفر از مردم معترض تظاهرات کردند. مردم ناراضی و صدها زندانی سیاسی در شهرهای کردستان در اعتراض به نظام و دولت سرکوبگر ترکیه و برای رسیدن به خواستهایشان با این اعتراضات توجه میلیونها نفر از شهروندان کشور ترکیه و مردم خارج از ترکیه را به این اعتراضات جلب کرده اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران از خواست زندانیان سیاسی و مردم کردستان ترکیه مبنی بر استفاده از زبان کرُدی در نظام آموزشی و دستگاه اداری و ‌قضائی و همچنین آزادي همه زندانيان سياسي و حقوق شهروندي مساوي براي همه شهروندان حمايت ميکند. سیاستهای سرکوبگرانه دولت ترکیه در قبال مردم کردستان و اعمال تبعیض، ستم و نابرابری عليه شهروندان اين کشور را محکوم ميکنيم.
 
ما از زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا هستند میخواهیم برای حفظ سلامتی و زنده ماندن به اعتصاب غذایشان پایان دهند. اعتراضات و تظاهراتهای چند روز اخیر در شهرهای ترکیه میتواند در شکل گسترده تر و وسیعتری تا آزادی کامل تمام زندانیان سیاسی و رسيدن به ديگر خواستهاي بر حق مردم ادامه داشته باشد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
6 نوامبر 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر