۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

درمورد تحرك اسلاميها در شهر اربيل كردستان عراق!



در چند روز گذشته تحرکات زیادی در شهر "هه ولير" (اربيل) در کردستان عراق توسط جريانات اسلامي با حمله به تعدادی از مغازه هاي مشروب فروشي و بارها شروع شده است. تظاهرات اسلامي ها به بهانه انتشار مطلبي در شماره ١٤ نشريه اي به اسم "چرپه" كه در آن مطلبي از "هه لمه ت گوران" درج شده، شروع شده است. اسلامی ها ادعا میکنند که در مطلب هلمت گوران که فردی لائیک است و در نروژ زندگی میکند، به خدا و سایر مقدسات اسلامی ها توهین شده است.

مقامات حكومت محلي كردستان عراق نیز همگام با جريانات مرتجع اسلامي در چند كنفرانس مطبوعاتی به بسيج افكار عقب افتاده و ارتجاعي اسلامی علیه نويسنده اين مطلب و آته ئستها دست زده اند و مشغول باج دادن به جريانات مختلف اسلامی از جمله سلفيستها و انواع دارو دسته هاي وابسته به جمهوري اسلامي و عربستان سعودی شده اند. فرمان بستن نشريه "چرپه"  و دستگيري سردبير آنرا صادر کرده و هم اكنون تعدادي از مسئولین این نشریه را زندانی کرده اند و همراه با اسلامی های مرتجع فضای ناامنی را برای مردم اربيل ایجاد کرده اند.

اين اقدامات و همگامي سران احزاب ناسیونالیست کرد و پارلمان آنها با اسلامی ها در شرايطي انجام ميشود كه در شهرهاي كردستان عراق تعدادي از فعالين سياسي و آزاديخواه در تدارك سال یاد و گراميداشت "سردشت عثمان" روزنامه نگار انقلابي و آزاديخواه هستند كه سال گذشته بدست تعدادي مزدور ترور شده بود. در مورد ترور اين روزنامه نگار انگشت اتهام به سوي ارگانهاي امنيتي حاکمان ناسيوناليست کردستان است.

كميته كردستان حزب كمونيست كارگري ايران قمه كشي اسلامي ها و اقدامات سرکوبگرانه دولت محلي کردستان عراق و موضع گیری های ارتجاعی احزاب ناسیونالیست اسلامي براي سرکوب و محدود کردن آزادي بيان را قويا محكوم ميكند و خواهان آزادی انتشار نشريه "چرپه" و آزادی فوری سردبير و كاركنان آن است. مردم كردستان عراق بويژه زنان كه با تحركات اسلاميها اولين قربانيان آنها هستند بايد هوشيارانه در مقابل قمه كشي اسلاميها و پروپاگاند پارلمان و حکومت محلي بايستند و قاطعانه از آزادي نقد و آزادي بيان دفاع کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
9 مه 2012، 20 اردیبهشت 1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر