۱۳۹۲ مهر ۲۵, پنجشنبه

باج خواهی دادگاه تجدید نظر استان کردستان از فعالین کارگری





طبق خبری که از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده است شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم شش ماه حبس تعزیری مظفر صالح نیا و شریف ساعد پناه را که از سوی دادگاه بدوی انقلاب بر علیه این دو نفر صادر شده بود٬ شکست و آنرا به 600 هزار تومان جزای نقدی تبدیل کرد. این حکم جهت اجرا به شعبه 4 دادگاه اجرای احکام شهر سنندج ارجاع شده است.

شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیئت  مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال بازداشت از سوی نیروهای امنیتی در دی ماه ۱٣۹۰ ، بعد از ۱۵روز زندان آزاد شدند. اين فعالين کارگري بعدا در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به محاکمه کشیده شدند. قاضی دادگاه روز پنجم اسفند ماه ۱٣۹۱ در جلسه محاکمه این کارگران رسما و علنا به آنان اعلام کرد در صورت استعفا از اتحادیه آزاد کارگران ایران حکم برائت شان را صادر خواهد کرد. اين اظهارات رئيس دادگاه اسلامي در سنندج بارها به آنان ابلاغ شده و هر بار با مخالفت اين دو فعال کارگري مواجه شده و اعلام کرده اند که آنها در دفاع از حقوق خود و هم طبقه ايهايشان کوتاه نمي آيند.

تعیین جزای نقدی از سوی رئیس دادگاه سنندج باجگیری آشکار از این دو فعال کارگری است. دادگاه  رژیم در سنندج می کوشد با پرونده سازی و وارد نمودن اتهامات واهی و بی اساس علیه فعالین کارگری، کارگران را از داشتن تشکلهایشان محروم کند و مانع گسترش اعتراضات کارگری علیه شرایط سخت زندگی، شغلی و وضعیت معیشتی آنها شود. داشتن تشکل کارگری مستقل از دولت،عضویت در آن، اعتصاب و اعتراض به وضعیت فلاکتباری که حکومت اسلامی به کارگران و اکثریت جامعه تحمیل کرده است٬ حق بی چون و چرای کارگران است. شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا هیچ گونه جرمی مرتکب نشده اند. این نهادهای سرکوب جمهوری اسلامی هستند که با باج خواهی و محروم کردن کارگران از تشکلهایشان و تحمیل فقر و بیکاری بر آنها مرتکب جرم شده اند. باید جمهوري اسلامي را ناچار کرد که به این باجگیری ها و به قرار تعقیب قضایی و زندان علیه فعالين کارگري و ديگر فعالين سياسي خاتمه دهد. بايد براي آزادي همه کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی به ميدان آمد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
17 اکتبر 2013
25 مهر 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر