۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

پیام تسلیت کميته کردستان حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت کارگر کمونیست شیرخان نبوی (آسنگران)



با نهایت تاسف به اطلاع ميرسانيم که شیرخان نبوی (آسنگران) یکی از فعالین کارگری شناخته شده و کمونیست خستگي ناپذير بر اثر ايست قلبی در سن ۴۱ سالگي در سنندج درگذشت. شيرخان ساعت ١٠ و نیم صبح روز پنجشنبه اول تیرماه در محل کار خود در سنندج (نیروگاه برق قلیان) دچار ایست قلبی شد و در راه رسیدن به بیمارستان درگذشت. شیرخان نبوی تکنسین برق و کارگر مراکز مختلف کارگری در شهرهای کرمانشاه، تهران، کامیاران و سنندج بود و بدلیل نقشی که در میان همکارانش ایفا میکرد و بدلیل اهداف انسانی و آزادیخواهانه و روحیه رزمنده و جسارتش، به چهره محبوبی در میان آنها تبدیل شد.

شیرخان يکي از چهره هاي شناخته شده و محبوب مردم کردستان و يکي از سخنگويان و نمايندگان کارگران در کردستان بود. او عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران، انجمن برق و فلز کرمانشاه و کمیته پیگیری براي ایجاد تشکلهای کارگری بود و در سازماندهی اعتصابات کارگری در پتروشيمي کرمانشاه و در برخی دیگر از مراکز کارگری در سنندج و کامیاران نقش ايفا کرد و بارها به عنوان نماينده از جانب همکارانش انتحاب شد. او همچنین از سخنرانان مراسمهای ٨ مارس، روز جهانی کودک و روز جهاني کارگر در برخی از شهرهای کردستان بود. این فعالیت ها شیرخان را به چهره ای شناخته شده در میان مردم تبدیل کرد.

شيرخان نبوی بارها از طرف نیروهای رژیم دستگیر٬ زنداني و تحت فشار قرار گرفت. کارفرمايان و دولت حامي آنها بارها او را تهديد و تحت تعقيب قرار دادند که دست از فعالیت در میان کارگران بردارد. اما شیرخان٬ تا آخرین لحظه زندگی خود دمی آرام ننشست و در دفاع از منافع کارگران و سازماندهی مبارزات آنان وقفه ای در فعاليتش ايجاد نشد.

روز پنجشنبه این فعال کمونیست و یار و یاور کارگران و توده های ستمدیده مردم، با شرکت بستگان و رفقایش و با شرکت صدها نفر از کارگران و مردم منطقه و مردمی که از شهرهای دیگر آمده بودند، در روستای زادگاهش (آسنگران) بخاک سپرده شد. شرکت کنندگان در مراسم با سکوت به یاد شیرخان عزیز و سایر جانباختگان راه آزادی و سوسیالیزم ادای احترام کردند، یکی از فعالین کارگری درمورد مبارزات خستگی ناپذیر و انساندوستی او صحبت کرد و سپس در حالیکه دستجمعی سرود انترناسیونال میخواندند، او را بدرقه کردند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به خانواده و بستگان عزیز شیرخان، به پدرش علی مراد، همسرش حوری آهنگر و فرزندانش اسرین و روژین، آریز و ژوبین و به برادرش رفيق محمد آسنگران، به رفقایش و به کارگران و مردم آزادیخواه صمیمانه تسلیت میگوید و عمیقا خود را در غم و اندوه آنان شريک ميداند.

خاطره تلاشهای انسانی این شخصیت مبارز و کمونیست محبوب برای همیشه زنده خواهد ماند. یادش گرامی باد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢ تیرماه ١٣٩١، ٢٢ ژوئن ٢٠١٢

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر